Auto apskats

Hyundai Ioniq 9: Ģimenes minivens, luksusa SUV un tehnoloģiju flagmanis vienā korpusā

25Skatījumu

Hyundai desmit gadu laikā kopš pirmā Ioniq izlaišanas ir paveicis ko iespaidīgu – radījis elektroauto, kas pārspēj iepriekšējos zīmola sasniegumus un paceļ latiņu premium segmentā. Jaunais Hyundai Ioniq 9 ir milzīgs, grezns un tehnoloģiski piesātināts elektromobilis, kas pamatoti tiek dēvēts gan par luksusa SUV, gan pat par modernu minivenu.

Iespaids jau no pirmā skatiena: izmēri, kas neliek šaubīties

Ioniq 9 ir vairāk nekā piecus metrus garš, ar riteņu bāzi, kas pārsniedz 3 metrus – rādītājs, ko daudzi ražotāji dēvē par “zelta standartu”. Tas nekļūdīgi norāda, ka šis auto nav paredzēts kompromisiem ne telpā, ne komfortā.

Dizains ir izteikti robusts un mūsdienīgs, taču patiesā greznība atklājas salonā. Interjers ir tik ietilpīgs, ka to varētu salīdzināt ar telpu izstaigāšanu jaunā dzīvoklī – katrai zonai ir sava funkcija, ērtības un tehnoloģijas.

Salons: telpa, kurā aizmirsti, ka esi automobilī

Luksusa komplektācijā Caligraphy pieejamā baltās un brūnās ādas kombinācija piešķir salonam premium atmosfēru. Stūrei ir unikāla forma, bet digitālie paneļi un klimata vadība saglabā Hyundai atpazīstamo ergonomiku.

Īpašu uzmanību piesaista pārbīdāmā centrālā “universālā sala” – tā pielāgojas braucienam, pasažieriem vai vienkārši ērtībai.

Sēdekļi ir elektromehāniski regulējami visos iespējamajos veidos, un atpūtas režīma funkcija ar kāju balsta izvirzīšanu rada sajūtu, ka atrodaties biznesa klases krēslā aviolidojumā.

Otra un trešā rinda – minivena cienīga pieeja

Otrajā rindā – divi atsevišķi komforta krēsli ar plašiem regulējumiem.
Trešajā – vieta, ko citi SUV mēdz upurēt, Hyundai padarījis patiešām lietojamu. Ar elektropiedziņu paceļami un nolaižami sēdekļi padara aizmugurējo zonu negaidīti funkcionālu. Tieši šī ietilpība un praktiskums ir iemesls, kāpēc vairākos tirgos Ioniq 9 tiek dēvēts par luksusa minivenu.

Tehniskie parametri: jauda un darbības diapazons, kas paceļ latiņu

Hyundai Ioniq 9 piedāvā:

  • 110 kWh bateriju – šobrīd lielāko Hyundai klāstā
  • 482 ZS jaudīgu pilnpiedziņas versiju
  • Bāzes modelis – tikpat liela baterija, taču tikai viens motors un ap 200 ZS mazāk
  • 17,5 cm klīrensu, kas kopā ar Terrain režīmiem padara auto lietojamu arī uz viegla bezceļa

Neskatoties uz fokusu uz komfortu un telpu, Ioniq 9 nezaudē spēju būt pārliecinošs uz dažādiem ceļa segumiem.

Vai šim auto ir trūkumi?

Tāpat kā jebkurā tehnoloģiski piesātinātā modelī, kādam var būt iebildumi:

  • Kameru spoguļi ne vienmēr šķiet intuitīvi
  • Klimata vadības panelis novietots zemāk nekā ierasts
  • Durvju aizvēršana bez klasiskajiem rokturiem var prasīt pieradumu

Tomēr tie ir nianses – nevis konceptuāli trūkumi.

Cena un konkurence

Latvijā Hyundai Ioniq 9 cenas sākas ap 77 000 €, bet pilnā Caligraphy versija sasniedz 90 000 €.

Tiešie konkurenti:

  • Kia EV9 – līdzīgs tehniski
  • Volvo EX90 – visprecīzākais sāncensis premium klasē
  • Dārgie vācu elektrokrosoveri
  • Un pat masīvāki “elektrodrednauti” no ASV

Hyundai izvēlnē Ioniq 9 kļūst par zīmola tehnoloģisko flagmani un vienu no iespaidīgākajiem elektroauto savā kategorijā.

www.autozinas24.lv

Leave a Reply