Ārzemēs

Dīzeļa triumfs – “Škoda Superb” mēro gandrīz 3000 km ar vienu tvertni

25Skatījumu

Dīzeļtehnoloģija vēl nav teikusi savu pēdējo vārdu

Kamēr modernākie elektromobiļi maksimālā ekonomijas režīmā spēj sasniegt nepilnu tūkstoti kilometru ar vienu uzlādi, dīzeļauto joprojām demonstrē sniegumu, ar kuru grūti sacensties. To spilgti pierādījis šī gada Eiropas rallija čempions Miko Marčiks, kurš ar “Škoda Superb” veicis iespaidīgu – un oficiāli Ginesa rekordu sasniegušu – 2831 kilometru distanci ar vienu vienīgu degvielas tvertni.

Standarta auto, nevis eksperimentāls prototips

Brauciena laikā izmantots pilnīgi parasts “Škoda Superb” ar 2.0 litru dīzeļdzinēju (148 ZS, 360 Nm), septiņpakāpju automātu un priekšējo piedziņu. Vienīgā tehniskā atšķirība – nedaudz zemāks klīrenss, pateicoties “Sportline” atsperēm, kas uzlabo aerodinamiku. Automobilim bijis tikai ~20 000 km nobraukums – tātad ne īpaši nolietots, bet arī ne jauns no salona.

Maršruts šķērsoja pus-Eiropu

Tvertne tika pilnībā uzpildīta līdz 66 litriem un aizplombēta. Marčiks devās ceļā no Polijas Lodzas, šķērsojot Vāciju, sasniedzot Parīzi un atgriežoties caur Nīderlandi, Beļģiju un atkal Vāciju. Vidējais ātrums – ap 80 km/h, kas prasa dzelžainu koncentrēšanos un nevainojamu braukšanas disciplīnu. Rallists, kurš ikdienā spiež savu “Fabia RS Rally2” līdz limitam, šoreiz pārvērtās gandrīz zen braukšanas paraugstundā.

Tik neticami maza apetīte…

Brauciena laikā “Superb” patērēja tikai 2,61 litru uz 100 km, kas ir uz pusi zemāks rādītājs nekā auto oficiāli deklarētie 4,8 litri. Pie šāda rezultāta palīdzēja:

  • 16 collu riteņi (mazāka rites pretestība)
  • “Eco” braukšanas režīms
  • 1590 kg salīdzinoši neliels svars
  • Maršruta optimizēšana ar atbalsta komandas palīdzību
  • Vienmērīgs braukšanas ritms bez liekām bremzēm un paātrinājumiem

Mērķis – 3000 kilometru ar vienu tvertni

Neskatoties uz rekorda sasniegšanu, Marčiks plāno nākamo izaicinājumu – apaļi 3000 km. Viņš uzskata, ka tas ir reāli, jo pašreizējā braucienā iekļauti kalnaini posmi un auksta nakts Vācijā (+1°C), kas patērē vairāk degvielas. Turklāt, izmantojot augstākas kvalitātes dīzeli, viņš cer uz vēl labāku rezultātu.

Dīzelim tuvojas noriets, lai gan tas turpina demonstrēt spēku

Ironiski, ka tehnoloģija, kas tikko pierādījusi savu efektivitāti, Eiropā strauji zaudē pozīcijas. “Volkswagen Group” jau pakāpeniski izņem dīzeļdzinējus no mazākajiem modeļiem:
❌ “Polo”, “Fabia” vairs nav pieejami ar dīzeli
✔️ Tas saglabāts tikai “Golf”, “Octavia” un lielākajos modeļos

Ja Eiropas Savienība saglabās 2035. gada aizliegumu iekšdedzes dzinējiem, dīzeļi vieglajos auto pazudīs pavisam.

No dominanti līdz mazākumam

  1. 2010. gadu sākumā dīzeļi veidoja vairāk nekā pusi no jauno auto tirgus.
    Šodien – tikai 8,3%, pēc ACEA datiem.

Galvenais iemesls –- autoražotāju pārorientēšanās uz hibrīdiem un elektroauto, lai izpildītu stingrākās emisiju normas.

“Škoda Superb” rekords vēlreiz apliecina – dīzeļtehnoloģija nav zaudējusi savu spēku, efektivitāti un izturību. Taču vienlaikus tā stāv uz izzušanas sliekšņa, paradoksāli sasniedzot savus spožākos panākumus tieši brīdī, kad Eiropas politika virza nozari pavisam citā virzienā.

www.autozinas24.lv

Leave a Reply