Kādam jābūt auto, lai sirds sāktu pukstēt straujāk, lai mugurai pārskrietu tirpas un braucēja sejā parādītos plats smaids? Tradicionāli daudziem auto entuziastiem atbilde ir skaidra – jaudīgam, dinamiskam, ar izcilu vadāmību. Un, ņemot vērā elektrisko automobiļu sniegumu, tie tiešām šķiet ideāli kandidāti kļūt par pilnvērtīgām alternatīvām saviem iekšdedzes dzinējiem aprīkotiem priekštečiem. Tomēr pat elpu aizraujošs paātrinājums un brutāls griezes moments vēl nav spējis pilnībā pārliecināt visus entuziastus. Kas elektromobiļiem vēl pietrūkst, lai tie tiešām iegūtu rūdītu auto entuziastu sirdis?
Lielāka jauda vēl nenozīmē aizraujošāku braukšanu
Gadu desmitiem ilgi galvenie sportisku modeļu vērtēšanas kritēriji bija liela jauda un augsts maksimālais ātrums. Šodien gan iekšdedzes hiperauto, gan elektroauto demonstrē satriecošas spējas. Piemēram, elektriskais “Rimac Nevera”, kurš attīsta vairāk nekā 1900 ZS, vienā dienā ir pārspējis 23 paātrinājuma un bremzēšanas rekordus, bet “Tesla Model S Plaid” spēj sasniegt 100 km/h tikai 2,1 sekundē.
Tomēr daudzi auto entuziasti joprojām ir skeptiski un nevēlas atzīt elektromobiļus par īstiem konkurentiem “iekšdedzes raķetēm”. Viens no iemesliem, iespējams, ir tas, ka elektromobiļi, lai arī ātri un labi vadāmi, nespēj sniegt pietiekami spilgtas emocijas.
Raidījuma “TV Auto Ziņas” vadītājs Normunds Avotiņš uzskata, ka elektromobiļiem vēl jāiegulda vairāk emocionālās dimensijas, lai tie kļūtu pievilcīgāki auto entuziastiem. Viņš skaidro, ka elektromobiļu paātrinājums ir iespaidīgs, un kustības vienmērīgums piešķir vēl lielāku iespaidu. Tomēr pēc sākotnējā iespaida un paātrinājuma pieredzes var rasties pieradums, kas padara braukšanu mazāk aizraujošu. Avotiņš uzsver, ka elektromobiļiem trūkst plašākas mijiedarbības ar vadītāju, kā arī emocionālās saiknes, kas bieži vien ir saistīta ar dzinēja skaņu un fiziskajiem impulsiem. Tāpēc auto entuziasti joprojām meklē tādu raksturu, kuru būtu jāiepazīst un jāapgūst, kā to dara ar iekšdedzes dzinēju automobiļiem.
Iespējams, daži ražotāji jau saprot šo problēmu un strādā ne tikai pie jaudas, bet arī pie emociju radīšanas, kas veido ciešāku saikni starp braucēju un automobili. Lielisks piemērs ir “Hyundai Ioniq 5 N”, kas, piemēram, simulē dzinēja skaņu un pārnesumu pārslēgšanas sajūtas. Šāda pieeja varētu būt ceļš, kuru sekot arī citiem ražotājiem, lai vēl vairāk uzlabotu elektromobiļu “raksturu” un pievienotu tiem to dzīvotspēju, ko daudzi auto entuziasti meklē.
Kaut arī elektroauto piedāvā ievērojamas priekšrocības ātruma un dinamiskas braukšanas ziņā, šī emocionālā dimensija joprojām paliek kā viens no būtiskākajiem šķēršļiem, lai iekarotu rūdītu auto entuziastu sirdis. Ar laiku, iespējams, ražotājiem būs jāpieliek vēl lielāki pūliņi, lai atrastu to ideālo līdzsvaru starp spēju sniegt aizraujošu braukšanas pieredzi un pietiekamu emocionālo saikni ar auto.
Autozinas24.lv
Autozinas24.lv – Jūsu Uzticamais Avots Automobiļu Pasaulē
AutoZinas24.lv piedāvā unikālu skatījumu uz auto industriju, neaprobežojoties tikai ar Latvijas aktualitātēm – mūsu saturs aptver globālas inovācijas, auto kultūru un tehnoloģiju attīstību. Autozinas24.lv – tiem, kas meklē vairāk par ierastām ziņām!
AvotsNewsmax Magazine