Auto apskatsElektroauto un hibrīdi

Longbow Roadster – 995 kg smags britu elektroauto, lai kaitinātu Elonu Masku

70Skatījumu

Iepazīstieties ar Longbow – diviem pilnībā elektriskiem britu sporta auto, ko radījuši prāti, kas iepriekš strādājuši pie Tesla, Polestar, Lucid, Uber un BYD. Taču, lai EV jaunuzņēmums ar tik iespaidīgu CV būtu pilnīgs, tam bija nepieciešams īsts sporta auto.

Pirmais iznāks Speedster (bez jumta un vējstikla) – tiks izgatavoti 150 eksemplāri, tas sver tikai 895 kg, piedāvā 275 jūdžu (442 km) nobraukumu un maksās £84,995. Auto ir aizmugures piedziņa un sola 0–62 mph (0–100 km/h) 3,5 sekundēs.

Tam seko Roadster modelis, kurš patiesībā nemaz nav roadsters – tas ir divdurvju, divvietīgs kupejas modelis ar fiksētu jumtu. Tas ir par 100 kg smagāks, bet joprojām sasniedz 0–62 mph 3,6 sekundēs un piedāvā 280 jūdžu (451 km) nobraukumu. Cena – £64,995.

Savdabīgais nosaukums ir mājiens uz Elona Maska bēdīgi slaveno slikto laika plānošanu, taču par to vēlāk.


Kā Longbow plāno izvairīties no britu sporta auto neveiksmēm?

Longbow Motors ir britu inženieru Daniela Deivija un Marka Tapskota ideja. Pēc veiksmīgas karjeras EV un tehnoloģiju industrijā viņi nolēma radīt elektrisku sporta auto uzņēmumu, jo, kā viņi paši saka, vienkārši neviens cits to nedarīja.

“Es agrāk projektēju un būvēju Lotus modeļus, bet sapratu, ka elektrifikācija ir nākotne,” skaidro Marks. “Un nesen runāju ar bijušo Lotus vadītāju Filu Popemu un uzsvēru, ka šis ir auto, kuru ķīnieši Lotusam nekad neļaus būvēt.”

“Ja vēlies pārdot auto, padari to lētu,” piebilst Daniels. “Ja vien neesi Ferrari vai Bugatti, ja vēlies pārdot automašīnas, padari tās pēc iespējas pieejamākas. Tā ir mācību stunda no Tesla un Lucid.”

Viena no lielākajām kļūdām, ko citi EV jaunuzņēmumi pieļāvuši, ir mēģinājumi pašiem ražot visu – baterijas, motorus, bremzes utt. Longbow no šī izvairās, izvēloties izmantojot jau esošus komponentus.


Tehnoloģijas un uzbūve – kāpēc Longbow var izdoties?

Plānotās specifikācijas:

  • 2170 nikel-kadmija bateriju šūnas
  • 240 kW (322 ZS) motors
  • Iespēja nākotnē izveidot divu motoru versiju
  • Alumīnija šasija ar ilgtspējīgiem kompozītmateriālu paneļiem

Lai samazinātu izmaksas, nav izmantots dārgs oglekļa šķiedras monokoks kā McLaren modeļos. Virsbūves elementi, gaismas un spoguļi būs sagatavoti no pieejamajiem katalogiem, lai izvairītos no nevajadzīgiem izdevumiem.

Arī braukšanas pieredze būs vienkārša un tīra – elektroniska stūres pastiprināšana, ABS bremzes, bet nekādu Ioniq 5 N mākslīgo ātrumu pārslēgšanu vai sintētisku izplūdes skaņu.

Daniels norāda, ka Kristofers Nolans filmā Tumšais bruņinieks izmantoja Tesla Roadster dzinēja skaņu Betmena motociklam, tāpēc EV auto nevajag mākslīgi ģenerēt skaņas, lai tie būtu iespaidīgi.


Vai Longbow spēs konkurēt ar lielajiem spēlētājiem?

Galvenie izaicinājumi:

  • Alpine un Lotus jau plāno elektriskus sporta auto, kas aizstās A110 un Emira
  • Porsche 2025. gadā laidīs klajā elektrisko 718 Boxster un Cayman

Longbow plāno izveidot darbojošos prototipu līdz vasarai, un pirmie klienti varētu saņemt savus auto jau nākamgad.


Kāpēc nosaukums ir “Longbow Roadster”?

Nosaukuma “Longbow” ir simbols precizitātei un vienotībai starp cilvēku un mašīnu.

Savukārt “Roadster” ir tiešs mājiens uz Tesla Roadster, kuru Maskam joprojām nav izdevies piegādāt klientiem.

“Daudzi klienti ir iemaksājuši $250,000 depozītu par Tesla Roadster, ko joprojām nevar saņemt,” saka Daniels. “Mēs būsim pirmie, kas piegādās elektrisku Roadster.”

Vai Longbow varēs noturēties, kur citi britu sporta auto un EV jaunuzņēmumi ir izgāzušies? Tas tiks noskaidrots, kad parādīsies pirmie braucošie prototipi.

Autozinas24.lv

Autozinas24.lv – Jūsu Uzticamais Avots Automobiļu Pasaulē

AutoZinas24.lv piedāvā unikālu skatījumu uz auto industriju, neaprobežojoties tikai ar Latvijas aktualitātēm – mūsu saturs aptver globālas inovācijas, auto kultūru un tehnoloģiju attīstību. Autozinas24.lv – tiem, kas meklē vairāk par ierastām ziņām!

Leave a Reply